הדפסה

פתיחת עסק


מדריך לפתיחת עסק

מזל טוב – החלטתם לפתוח עסק. להלן מס' נקודות שיעזרו לכם לקבל את ההחלטות הנבונות.

מטרתו של מידע זה היא להפנות את תשומת הלב לאמור בו בלבד ומומלץ לתאם פגישת היכרות (ללא תשלום) לצורך ייעוץ אישי.

קיימים שלושה גופים מולם יש לפעול כעוסק או כחברה: מע"מ, מס הכנסה, ביטוח לאומי.

פתיחת תיק במע"מ

קיימים שני סוגים של עוסקים עוסק פטור ועוסק מורשה.

עוסק פטור הוא עוסק שמחזור עסקאותיו לא עולה על 74,972₪ בשנה קלנדרית (נכון לשנת 2011),עוסק מורשה הוא עוסק המדווח למע"מ על מחזור עסקאותיו מידי חודש או חודשיים בהתאם למחזור עסקאותיו. מס' עוסק מורשה הוא מספר בין 9 ספרות, אצל יחיד זהו מספר ת.ז, אצל חברה מס' החברה ברשם החברות.

פתיחת תיק במס הכנסה

יש לפתוח תיק במס הכנסה מיד לאחר הפתיחה במע"מ. פתיחת התיק תכלול פרטים בגין העסק, הכתובת, העסקת עובדים וכדומה. לאחר פתיחת התיק ישלח ללקוח פנקס מקדמות אשר יש לשלמם ע"ח רווח הצפוי בסוף השנה. ההתחשבנות מול מס הכנסה תתבצע לאחר תום השנה הקלנדרית עם הגשת הדוח, ראוי לציין כי יחיד אינו חייב סיוע של בעל מקצוע (יועץ מס או רו"ח) אך מומלץ להסתייע באחד כזה.

ניתן להיות שכיר ועצמאי אך יש לקחת בחשבון את שיקולי המס.

פתיחת תיק בביטוח לאומי

כחלק בלתי נפרד מפתיחת התיק במוסדות השונים יש להודיע לביטוח לאומי על שינוי במעמדכם והפיכתכם להיות עצמאים. הדבר כולל הגשת בקשה לביטוח לאומי ולאחר מכן תשלום מקדמות חודשיות (גם כן ע"ח רווח צפוי). התחשבנות תעשה בתום שנה לאחר שהמוסד לביטוח לאומי יקבל את הנתונים ממס הכנסה עפ"י הדו"ח שהגשתם. ישנה הטבה שניתן לרשום חלק מהתשלום לביטוח לאומי כהוצאה באותה שנה שבה היא שולמה.

בהצלחה
משה בן מאיר, יועץ מס

מומלץ להסתייע באיש מקצוע ולכן רגע לפני הנכם מוזמנים לקרוא את המאמר על בחירת יועץ מס