הדפסה

כתבת יום העיון בארגון להב



האינטרנט ככלי לקידום עסקים

כתבה על יום העיון בארגון להב


כותב : משה שמש


תפוסת מקום מלאה וביקוש רב ליום העיון שערכה חברת פרימו הכוונה מקצועית בשיתוף לשכת היועצים העסקיים ולשכת יועצי המס בישראל. יום העיון התקיים בארגון להב בתל אביב, בנוכחות מר ירון גנדי, נשיא לשכת יועצי המס בישראל, מר עזי גרסטנר, נשיא לשכת היועצים העסקיים וסגן נשיא להב,  ומר איתי בן נתן, מנכ"ל חברת פרימו.

האינטרנט כמקפצה להעצמת פעילות עסקית

הסלוגן הידוע  "אם אתה לא שם, אתה לא קיים" , אמנם שייך לעולם העסקי המסורתי של דפי זהב , אך המציאות העסקית מוכיחה– פיתוח והקמת תהליכי שיווק ומכירה במדיה הדגיטלית, האינטרנט, הינם מהותיים בכל פעילות עסקית. בהרצאתו של איתי בן נתן, הוצגו נתונים מקרו כלכליים על מקומו של האינטרנט בפעילות העסקית בישראל, תעשיה זו חיה , בועטת וגדלה משנה לשנה. באמצעות דו"ח של חברת מקנזי העולמית, הוצגו נתונים המראים שכמחצית מהעסקים הקטנים והבינוניים בישראל ממנפים את פלטפורמת האינטרנט לצורכי שיווק ומכירה. יתר על כן, עסקים הפועלים באינטרנט מראים שיעור צמיחה גבוה יותר מאילו אשר אינם פעילים. מחקר נוסף מציג נתונים על כך שישראל הינה מדינת המחוברים - כ 70% מאוכלוסיית ישראל מחוברת לאינטרנט, רבים מהם נמצאים ברשתות החברתיות ואחוז מהותי מאוכלוסייה זו צורכת את המידע טרום קניית המוצר/שירות באמצעות האינטרנט.

במהלך ההרצאה, הציג איתי בן נתן את שלב האלפא ( שלב ראשוני בפיתוח ) בפורטל bprimo.co.il רשת מומחים עסקיים.  מטרת הפורטל בגרסתו הסופית, הינה לקשר בין מומחים עסקיים בתחום המיסוי , הפנסיה ודיני העבודה לבין לקוחות פוטנציאלים המבקשים איש מקצוע שילווה אותם באופן אישי. הפורטל יכיל מידע רב בתחומי פעילותו וזאת באמצעות פורומים מקצועיים, מאמרים , סרטוני וידאו ועוד...

גוגל מקדמת את המהפכה

גברת אנה ווינר, העבירה בהרצאתה המעניינת את מגוון תחומי הפעילות של חברת גוגל בתחום קידום עסקים. האינטרנט מהווה כלי שיווקי משמעותי עבור בעל העסק והוא מטשטש את הפערים בין העסקים הגדולים לקטנים יותר. עלויות השיווק באופן יחסי לצינורות שיווק אלטרנטיבים נמוכות, ובמקביל החשיפה לקהל לקוחות פוטנציאלי גבוה במיוחד. על פי הנתונים המתפרסמים כ 75% מהצרכנים עורכים מחקר מקדים ברשת בטרם ירכשו את המוצר אותו הם מבקשים. במקרים רבים המחקר הצרכני ייחל עם מנוע החיפוש הגדול בעולם – גוגל. באמצעות הכלים שגוגל מעמיד לבעל העסק, יכול המשווק לקדם את הפעילות השיווקית שלו. רשת המדיה של גוגל הינה רשת פרסום בינלאומית שבאמצעותה יכול המשווק לחשוף את העסק שלו באתרים ובפורטלים ייעודיים בהתאם להגדרות המבוקשות באמצעותו. 96% מגולשי האינטרנט בישראל נחשפים לפרסום ברשת זו. מנוע החיפוש שלגוגל, מאפשר לקדם חשיפה עסקית הן באמצעות קמפיינים ממומנים והן באמצעות קידום אורגני. YouTube   הינו כלי נוסף שמציעה גוגל, ובאמצעותו ניתן להעלות קמפיינים שיווקיים באמצעות סרטוני וידאו. עלויות הפרסום באמצעות יוטיוב הינם זניחות אל מול האפקטיביות הרבה.

 

פריצה עסקית באמצעות תהליכים שיווקים בניומדיה

גברת יעל אנגלר, מייסדת חברת הניומדיה Spreadit , הציגה את אפשרויות השיווק הקיימות ברשת האינטרנט, וההזדמנויות העסקיות הטמונות בו– משווק עסקי באינטרנט זוכה לחשיפה רחבה בפני קהלי יעד רלוונטים , מחזק את המיצוב העסקי שלו ואף מייצר מנגנון שיווקי לקבלת הפניות מלקוחות פוטנציאלים. הפוטנציאל העסקי נובע בין היתר מכך שהגולשים בישראל מחפשים את המידע המקצועי ברשת, אך רוכשים את השירות בצורה המסורתית. מאפיינים אלו מביאים לגידול משמעותי בפוטנציאל העסקי אצל מגזר היועצים. הלקוח שלכם , אומרת יעל, מעוניין ליצור אתכם קשר ראשוני באמצעות האינטרנט, (אם זה באמצעות האתר שלכם, הבלוג המקצועי או הפורום אותו אתם מנהלים ) , ולאחר יצירת הקשר באינטרנט לצרוך את המידע המקצועי שאתם מעבירים ברשת, ורק לאחר שנוצר אמון והכרות מול פעילותכם העסקית, הוא יהיה מוכן לרכוש את השירות לאורך זמן.

.  .