הדפסה

שיווק בפייסבוק


 

שיווק בפייסבוק

 

כותב : בני דרורי


 

מדוע כדאי לפרסם בפייסבוק:

לפייסבוק יש כיום 3.4 מיליון משתמשים פעילים בארץ, מה שהופך אותו למקור התנועה הגדול ביותר באינטרנט הישראלי. אם אתם מבקשים להריץ קמפיין באינטרנט, השקיעו את התקציב שלכם היכן שיש הרבה תנועה, ותנועה איכותית.

 

שיטת הפרסום בפייסבוק

מערכת הפרסום של פייסבוק פועלת בטכנולוגית שיווק Push , המסר השיווקי "נדחף" אלינו מבלי שביקשנו לצרוך אותו. הטכנולוגיה הזאת מקנה לנו את האפשרות להתקרב ללקוח הפוטנציאלי מבין כלל הגולשים בפייסבוק, וליידע אותו שאנחנו מספקים שירות שיהיה רלוונטי עבורו.

אנחנו משלמים רק עבור הקליק. אם הגולש לא הקליק על המודעה שיצרתי אז אני לא משלם כסף. לשיטה קוראים Pay Per Click     אני מגדיר כמה אני מוכן לשלם עבור קליק. השליטה על הקמפיין הפרסומי היא כמעט מוחלטת מצד המשווק. לאחר זמן קצר הקמפיין שלנו באוויר ואנחנו מסוכרנים על אפקטיביות הקמפיין והעלות הכרוכה אליו.

 

היתרונות של Facebook Ads

הייתרון הגדול של שיווק בפייסבוק, לצד כמות הגולשים הגדולה, הוא האפשרות לפלח את הלקוח אותו אנו מעוניינים להשיג. בשל כך פייסבוק באופן מיידי הופך לערוץ שיווקי שאיתו אנחנו נוכל להגיע לקהל היעד שלנו. פילוח קהל היעד מבוצע באמצעות מאפיינים דמוגרפים ולפי תחומי עניין של הגולשים. דוגמא למאפייני פילוח של קהל היעד: מין, טווח גילאים, מיקום גאוגרפי, שפות, גיל, מצב השכלה, מצב תעסוקתי, מקום עבודה, סטטוס זוגיות, סטטוס משפחה, תחומי עניין, תחביבים ועוד הרבה קריטריונים אחרים.

 

הכל שאלה של מטרה נכונה

לפני שאנחנו מתחילים את הפרסום בפייסבוק כדאי לשאול מספר שאלות.

מי הוא קהל היעד שלי?
כמה כסף אני מתכנן להשקיע?
מה הפעולה שאני רוצה שהגולשים יעשו?

מטרות אפשריות שאני יכול להציב לעצמי הם : קידום אירוע , הוספת אוהדים לדף, איסוף מיילים, וכמובן הגדלת היקף הלידים שאני מקבל.

 

טיפים לכתיבת הודעת פרסום

כותרת-  מהי הכותרת שתמשוך את הגולש הפוטנציאלי ללחוץ על המודעה שיצרת י? יש להבין את הלקוח, את הצרכים שלו ובמיוחד את "הכאבים" שלו, הכותרת צריכה לשדר קרבה אמוציונאלית ללקוח ולדבר אל הלב יותר מאשר אל הראש.
גוף המודעה- למד את השפה שבה מדבר הלקוח. הרעיון הוא להיות תחליטי, קצר וממוקד ב"כאבים" של הלקוח שלי, רשמו בגוף המודעה את התועלות המיידיות שהלקוח ייקבל מהשירות שלכם.
תמונה- תמונה אחת שווה אלף מילים. בחרו תמונה אפקטיבית שתומכת במסר של המודעה ומעוררות את הלקוח הפוטנציאלי, גרמו ללקוח באמצעות המודעה להרגיש את המסר השיווקי שאותו אתם מעוניינים להעביר.