שלום אורח | כניסת לקוחות \ הרשמה | הוסף למועדפים
רואה חשבון / עורך דין / יועץ עסקי  |  יועץ מס
FREE PALESTINE

עמוד הבית אודות הפורטל פיתוח וחדשנות עסקים באתר מאמרים צור קשר


עמוד הבית מאמרים באתר מיסוי וחשבונאות המלשינון" או בשמו החדש "קו הצדק
חפש באתר




לחץ כאן לפתיחת הקובץ








מיסוי וחשבונאות/

המלשינון" או בשמו החדש "קו הצדק


תאריך: 2/24/2013 10:02:42 AM      שם הכותב: שמואל (סמי) מזון        הדפס

"המלשינון" או בשמו החדש "קו הצדק"


מאת שמואל (סמי) מזון יועץ מס


 

בטרם אכתוב את מה שעם ליבי בנושא, ברצוני להדגיש בצורה אשר אינה משתמעת לשתי פנים, אנוכי בעד תשלום מס אמת ורבים כמוני מחברי ומיועצי המס המאוגדים והלא מאוגדים בלשכת יועצי המס, כולם תומכים ברעיון לתשלום מס אמת.

כולם מוכנים לתרום מניסיונם, ממקצועיותם ומהימנותם  לא בדרכי הלשנה כי אם בדרכי הסברה.

 

להלן סיפור קצר אשר עשוי להמחיש את הלך הרוח בנושא "העלמות מס" ומבלי חלילה לחשוד בכשרים.

תארו לעצמכם סיטואציה כזאת – אדם מוזמן למסיבה ויושב בין חברים באקראי רואה איש אשר לא הכיר קודם לכן, האיש לבוש יפה, מעונב, עושה רושם של אדם רציני, מתעניין מי האיש? התשובה, איש זה עתה יצא מבית הסוהר לאחר ריצוי עונש של חמש שנות מאסר על שוד בנק.

האם מתקרבים  אליו ומנסים "להיסתחבק" אתו? משוכנעני שלא. היינו מחפשים כל דרך אפשרית להתרחק ממנו על-מנת להתרחק מסטיגמה שלילית.

 

מקרה נוסף – במסיבה אחרת עם אותם הנתונים מתברר כי האיש המעונב, הרציני, ריצה עונש של חמשת שנות מאסר על העלמת מס.

מה הייתה התגובה? משוכנע אני כי אם לא מחפש את קרבתו, בוודאי לא היו סולדים ממנו כפי שקרה עם שודד הבנק.

 

תגובה זאת נובעת, כי בתודעת הציבור "לגנוב" מהממסד זו לא עבירה כה חמורה, ויש כאלה שרואים בה "מצווה". חלקם רגילים לכך מתקופת הגלות, שראו בהונאת השלטון הנחשב בעיניהם, כגזלן ורוצה לנשל אותם מעושרם, למרות שהם גרו באותה מדינה,  לגבי דידם, ארץ ישראל היא מדינתם הנצחית, אך, על אף שעלו ארצה, לא הצליחו להתפטר מההרגל המגונה. למרות שתורת ישראל מצווה "דינא דמלכותא דינא". זה אומר שקיים תוקף הלכתי גם לדין המקום והמדינה, ולצו שליטיה.

 

נשאלת השאלה, האם עיתוי הפרסום הוא מקרי? או שלטונות המס מצאו לנכון לצאת בקמפיין בתקופה שאנו קוראים את פרשת "יתרו" שבה מוזכרים עשרת הדיברות והדיברה השמינית מצווה אותנו "לא תגנוב" ו פרשת "משפטים" פרשה המטפלת ספציפית בהנחת היסודות החברתיים של עם ישראל אשר עתידים להגיע לארץ המובטחת להקים מדינה, היא מדברת על היום שעם ישראל יתנער מאבק המדבר (לגבינו אבק הגלות) ובעיקר היא מורה כיצד לטפל ב"גנב".

 

"כִּי יִגְנֹב - אִישׁ שׁוֹר אוֹ-שֶׂה, וּטְבָחוֹ אוֹ מְכָרוֹ--חֲמִשָּׁה בָקָר, יְשַׁלֵּם תַּחַת הַשּׁוֹר, וְאַרְבַּע-צֹאן, תַּחַת הַשֶּׂה". (משפטים ,כא, לז).

"אם תימצא בידו הגניבה, משור עד – חמור עד שה – חיים: שניים ישלם. (משפטים כב, ג)

פרשה זו מטפלת בהלכות שבין אדם לחברו, כי, לא די לטפל בהלכות של בן-אדם לאלוהיו.

 

הכוונות  של  פרשיות "יתרו"  ו "משפטים" היא לקבוע עונש הולם (כפל שווי הגניבה, אם היא מוחזרת או פי ארבע או פי חמש, אם עשו בה שימוש ואין אפשרות להחזירה) לפעול להחזרת הגניבה ולשלם כפל ערכה במטרה לפגוע בכיס, ברור כי, צעד כזה יעורר אצל הגנב עוגמת הנפש וחיסרון הכיס אשר הורגש על-ידי  הנגזל, במקרה זה אתה ו אני.

 

בקטע זה אני מסכים לחלוטין עם מסר הקמפיין גניבת מס עולה לי ולך כאזרחי המדינה, כי סביר להניח שאם לא היו מתקיימים העלמות מס לחלוטין (אשרי המאמין) ניתן יהיה להקטין את המיסוי לכל השכבות ובעיקר לשכבה הבינונית והחלשה אשר מהווה למעשה את "שק האגרוף" של הגזרות הכלכליות.

 

"קו הצדק" – "המלשינון"

האם זה הפתרון? התשובה לדעתי חד משמעית היא לא.

שלוש פעמים ביום  אנו אומרים בתפילת 18, "למינים ולמלשינים לא תהיה תקווה" הברכה שנוספה לתפילת שמונה עשרה התווספה בימי רבן גמליאל הברכה נתקנה נגד מכחישי תורה (במקרה שלנו מכחישי חוקי הכנסת בנושא מיסים), שהלשינו אצל הרומיים על היהודים המאמינים והביאו אותם בצרה גדולה.

 

אך זאת האימרה אשר תהיה שגורה בפי כל אחד שלא ימצא לנכון להשתמש ב"קו הצדק". דעתי היא, שכל מי שיתקשר ל"קו הצדק" יתחלקו ל – 5 חלקים:

1-     1.לספק את רגש הנקמה.

2-    2. להפעיל לחץ על הספק אשר ייכנע לדרישות שלא תמיד צודקות.

3-    3. לספק רגשות של קינאה.

4-    4. לשם קבלת הפרס.  (כבר כתבנו שאין לחלק פרסים)

5-    5. לעשות זאת מבחינה אידיאולוגית.

 

שוב רוב התלונות יהיו מטבע הדברים על בעלי המקצוע, אינסטלטורים, רופאים, חשמלאים, מורים וכו.... במה דברים אמורים:

לשם דוגמא:

אינסטלטור, כמשל ושוב (בלי לחשוד בכשרים) בא למאן דהו בבית לתקן סתימה קובע מחיר ומודיע "אם ברצונך חשבונית עליך לשלם מס ערך מוסף 17% (נכון להיום)" אותם 17% על הוצאה פרטית לא ניתן כמובן לקזז, בצורה זו, עלות העבודה  התייקרה ב- 17%, אי לכן הפיתוי הוא מדי גדול.

לא יחסרו דוגמאות בנושא, לכן אני פסימי בהצלחת הקמפיין.

 

האם מישהו "ילשין" על חברות גדולות? לא יודעים מה קורה אצלם, האם מישהו בודק את הניכויים של אותם חברות? וכל המשתמע מכך, כי שם מונח לדעתי "הכסף הגדול".

 

 

כמה הצעות ייעול להצלחת המבצע:

אין לתת פרס לאיש המודיע (בכוונה אני לא קורא לו מלשין) הואיל והוא אמור לעשות זאת ממניעים פטריוטיים.

 

ניתן למצוא דרך לפצות את מקבלי השירות, על-ידי הכרה בחלק מההוצאות, היינו לתת אפשרות לאזרח לתבוע חלק מהוצאות אלו מבלי לרוקן מתוכן את סעיף 17 לפקודת מס הכנסה, גישה כזאת גם תגביר את מודעות האזרח להגשת דו"ח אישי, בכך נהנה משתי העולמות.

 

לא יתכן שמבצע זה לא יהיה מלווה בחובת דיווח כללי.

 

יש להגביר את אכיפת חוקים בצורה מסיבית יותר.

 

יש לשתף פעולה עם בתי המשפט להגדלת העונשים, ולקבוע כי אדם אשר נשפט ונמצא אשם בהעלמה לא יוכל לשוב לפתוח עסק חדש גם לא במסווה של חברה.

 

יש להגביר את הענישה, זו עשויה להביא לחשיבה נוספת לפני ביצוע עבירה כלשהי.

 

לא ניתן להשלים מהלך זה מבלי חובת הדיווח כללי.

 

מה אני מתכוון ?

לא בהכרח הטלת עונשי מאסר, כי מאסר לא תמיד מהווה עונש מרתיע, בייחוד בפסיקה המקלה בישראל.

ענישה כזו במקום להרתיע את העבריין היא מכניסה אותו לחממה, לפקולטה שבין קוטלי הכלא, שם הוא פוגש עבריינים אולי יותר מתוחכמים ממנו ומכאן הוא משכלל את שיטותיו.

 

נחזור לדברי התורה, ממנה  אנו למדים לא מדובר על עונש מאסר על גניבה, העלמה.

 

יש להעניש העבריין בכיסו, להוציא את העבריין לקורסים  וללמדו מידות טובות, להטיל עליו הרבה שעות של עבודות שרות, במשפחות נזקקות, חולות וקשיי יום, כדי שייחקק בתודעתו כי הכספים אשר לא שולמו על-ידו למדינה כמס, מנעו מהמדינה  אפשרויות לתמוך במעוטי היכולת ולהקציב כספים לתרופות ומזון בעיקר לתמוך באותם שכבות.

 

אני מזכיר שוב שאני בעד המהלך אך נגד השיטה.

 

אל תהפכו את עם ישראל למלשינים, הפכו אותם לאזרחים טובים, אוהבי המדינה ובוודאי רוצים בקיומה ובחוזקה.

 

לסיום

בפרשת תרומה כתוב "קחו לכם תרומה....." פירשו חז"ל הציווי מתפרש "לתת" תרומה, אז מדוע כתוב "קחו". הכוונה היא לקחת ממה שהאלוקים נתן.

מכאן אני מבין היום יותר מאשר בעבר האמרה "המס שלך ובשבילך"

 

מדובר למעשה בתשלום חובה (מס) אומנם בפרשת "שקלים" המס הוא רגרסיבי ואצלנו מס הכנסה הוא פרוגרסיבי ומס ערך מוסף  הוא מס רגרסיבי שניהם מזכים את האזרח בשותפות  בעול.

 

אני מקווה כי שלטונות המס יפרסמו מדי פעם נתונים על המבצע  בעיקר:

כמה שיחות נתקבלו, כמה היו שיחות סרק, כמה בדיקות מתוך השיחות התבצעו, בעיקר כמה כסף זרם לאוצר כתוצאה משיחות  אלה, ומה הייתה העלות של הפקידות שהועסקה במענה הטלפוני ובטיפול בעבריינים.

 

מי ייתן וכולנו נשלם מס אמת, הממשלה תשכיל לחלק אותו בתבונה וללא בזבוזים , ולדאוג לצדק חברתי, השותפות בנטל הוא לא רק בגיוס הצבאי אלא גם בחיינו האזרחיים.

שלא יקום נישום, עוסק ומבוטח לומר "להם מותר מדוע לי אסור".

 


"הבורא מעניק מטובו

לכל בוראי עולם.

לאנשים הישרים – את האור.

לפושעים ולגנבים – את החושך".


 

 

 



מאמרים נוספים בתחום:



תגובות
אין תגובות למאמר    להוספת תגובה  /  לקריאת כל התגובות


  חזור למעלה  חזור למעלה  

 




מיסוי ותנאים סוציאלים
החזר מס הכנסה
חוות דעת בדיני מיסים
בדיקת תנאים סוציאלים לשכיר
חוות דעת פנסיונית וביטוחית
ייעוץ מס והנהלת חשבונות
ליווי בתהליך פרישה מהעבודה
פיתוח עסקי
אימון עסקי ליחיד
אימון עסקי לקבוצות
מיתוג עסקי
שיווק באינטרנט
פורומים
פורום מיסוי
פורום דיני עבודה
מיסוי ייעוץ עסקי
אינדקס יועצים עסקיים
אינדקס יועצים עסקיים
אינדקס עורכי דין
אינדקס יועצי מס
ביטוח לאומי
מס הכנסה
מע"מ
שוק ההון
ניהול תיקי השקעות
חיסכון פיננסי
2011 © כל הזכויות שמורות פרימו פותח ע"י Guru4rent בניית אתרים